04 May 2018

My Day at the Office

Yosh Minna!!!

It's Fri-yeay!!!

How is your day so far? Mine? Hurm.. dari pagi konon nak kacau dak2 office.. siap tampal notes kat pintu.. sebab depa ni kata ada kunci...aku siap turun beli sarapan.. naik balik tengok2 sorang tak mai lagi.. bertuaaahhhh... yeah.. rekod mai office awai memang masih dipegang oleh aku.. hehehehehhe

Then.. sambung la kerja semalam sbb pada aku tingal sikit jelagi.. then bos masuk show her la my findings.. sekali dia minta broad kan my searching..okay benda dalam sistem mudah.. tapi hard copy tak jumpa. files 10 years ago.. kau rasa... then at first kami sepakat stated okay everything clear.. tapi kena dapat approval big boss.. sekali.. big boss soh hantar email minta documents kat client.. masa dapat arahan tu.. aku macam.. serius la minta? bukan at the first place dorang minta kita ke?.. ye boss aku siap bagi scripted jawapan kat aku.. hahahahah.. and yes... elok je email tu hantar client wasap: awak sedar tak email yang awak hantar tu pasal apa? awak minta saya dokumen yg saya minta kat awak.. hahahaha kau rasa aku yg baca ni macam mana.. aku gelak jela.. then client reply balik email.. dia bagi list dia.. yang aku ni double check dalam sistem.. then sharp 1 pm aku chow.. lapar.. hahahaha pepagi kalau aku kena cari files.. memang lapar teruk.. tambah berhabuk pulak bilik files.. seseme la gua.. and i do it alone.. staff gua cuti honeymoon.. hehehee...

Pastu lajak ke bangunan straits building  tengah panas rembang tadi sbb nak usha harga tailor made blazer.. hahaha jangan bagi aku mula dah kenapa aku mengila cari blazer.. basically blazer ready made yg aku suka somehow size takde.. even ada pun its not BLACK in colour.. untuk kurus itu tidak la.. hahahahha penat la diet ni... lantak kan je boleh tak.. so baru la aku tau kedai tu based on material kain.. range price start seribu per set.. aku dengar macam... hurm.. seribu eh.. hahahaha dah kenapa.. kau ingat badan aku tak kan naik lagi ke? statik gitu je? yeah.. its my first time experience untuk buat tailor made blazer.. but murah nya.. aku rasa kat maroz.. heheheh harga ratusan je..tapi nanti dulu la blazer ni.. mana tau kot kurus time ramadhan al mubarak ini...

So dah beli lunch nak masuk office.. terbuka je pintu lift nampak big boss.. haaaa kindly be informed.. aku memang tengah panas.. like baju basah kot.. hahahahah.. dah kena masuk balik dalam lift kena dengar amanat beliau... then naik balik lift.. lepas tu nampak boss.. boss pun bagi amanat basically pasal client itu la.. aku pun okay.. then lepas lunch aku tanya chief clerk mana dia draft esei nak bagi kat client itu.. bila aku baca aku memang gelak la.. aku macam.. kat mana yg big boss aku tak faham ni..? 

Aku gelak puas2 sambil carut.. carut tu biasa.. tapi kalau aku carut sambil aku gelak.. ketahuilah,. this thing i kenot brain... so.. aku pun buka la youtube.. until now.. keep ulang lagu crazy kiya re & dhoom machale.. and aku rasa high sebenarnya skrang.. sebab aku dengar guna headphone and max volume.. kau kalau dengar lagu2 ni.. takleh dok diam la... somehow otak aku berfungsi cuma... hahahahahahahahah.. bongok la weyh.. satu hari kerja aku benda ni je.... 

Esok aku test evidence.. study pun belum tapi kes ni memang drive me crazy.. kenot brain weyh!!! hahahahahahahahahahahahaha.. 

Till then,  wish me luck.. and happy weekends minna!!

No comments:

Post a Comment