28 May 2018

Ex roomates

Yosh Minna.. puasa tak tuuuuu.. heheheh

Jumaat lepas aku EL..kalau korang baca entry tahun tahun lalu.. aku ada sorang roomates yang suka pakai aksesori aku.. ye.. its my tok (bahasa melayu baku ialah nenek) Tok aku tak sihat.. aku ke Muar sebab Paksu yang jaga Tok sekarang..

I am not feeling well masa tu.. selsema along the way.. keep sneezing..moga mak aku tak berjangkit.. aku bawa fuji slow je dari KL ke Muar.. 120-130 kmj je.. ikot aku nak je aku tekan sampai 150kmj.. hahaha tapi since aku tak pernah try fuji tekan sampai gitu takyah la kan..aku bawa mak je.. sebab adik exam.. and bapak boleh amek.. sebab pada aku yang penting mak kena sampai dulu.. yang lain belakang kira.. hahahah selfish much? heh, like i care...

Actually 1 Ramadhan hari tu aku sampai dah di Hospital Muar, sebab Tok warded.. then yg Jumaat tu pergi sebab hospital soh bawa balik.. (the way yg kami faham as if macam tak sempat je nak raya dgn Tok).. aku tak reti nak tengok orang tu panjang umur ke tak.. tapi aku rasa sayu la juga bila sampai rumah acu tengok keadaan tok.. dia xnak layan semua orang.. pastu tido mengiring ke arah dinding xmau la tengok kami ni.. sedih je rasa.. oh tok stroke.. maka nya.. kau memang clueless la samada tok sakit kat mana2.. or dia tak mau dok situ ka nak balik dok dengan anak lain pulak ka.. u have no idea.. and kami balik lepas berbuka.. sebab aku nak bagi mak masa untuk spend masa dengan mak nya..

Meanwhile aku kat ruang tamu..kalut buat kerja sekolah since sabtu aku ada kelas.. assignment and test.. group work aku hantar pagi2 jumaat before aku drive.. memang poyo la bawa beg sekolah with all the books.. ingat buku law ringan ke.. hahahahahah... tapi aku siap half je la assignment tu,,mental block.. then petang tu bawa sepupu aku gi bazar.. to be frank aku memang tak cukup tido tau..tapi sampai Muar takleh tido maybe sbb selsema tu kot.. annoying.. 

Malam tu bila dalam perjalanan balik.. creepy.. sebab nak sampai ke tol tangkak tu.. jalan nya sunyi.. dah la lintas jerat cina..aku bimbang je bila aku tengok cermin pandang belakang kot ada benda lain yg tumpang sama.. hahahahahah choy kan!!!! then bila kat highway lagi cuak.. sebab 2 lanes je.. yg kiri lori and kanan kereta.. memang taklah aku nak jadi sandwich di himpit lori.. aku biar je kereta belakang high beam.. hahahahahah.. macam aku cakap la.. aku cuma bawa 130 je.. and aku bimbang kalau aku himpit kiri.. sampai je Ayer Keroh aku lega sebab dah 3 lanes.. pengalaman la.. aku constant bawak 120-130 pergi balik.. pergi siang balik malam.. yeah.. aku bangga dengan pencapaian fuji.. mujur tak rosak ke apa ke kan..

Sepanjang perjalanan.. aku happy utk mak sebab dia happy.. 'mak suka dapat berbuka dgn adik2 mak' touching kejap guaa.. pastu aku kata la even aku takut time tu.. mak kalau penat tido la dulu lama lagi nak sampai 1130 ada kot.. sbb mak aku tido awai.. heheheh.. then she said 'takpe mak seronok sbb hari ni tak buat apa-apa' yela dia dok gosip dgn adik dia. hehehehehhe.. aku happy dengar... despite aku sakit kepala dok fikir.. ye ke aku gigih nak taip assigment and study for test within 6 hours? yela taking into consideration sampai 1130.. punggah2 semua..1230 baru ready.. dah jumpa katil aku tido je.. tapi lampu aku buka.. yes aku terjaga tapi my brain mcm dah shut down.. like... kau hadapjela ayuni salah kau kan..

Penyudahnya test postpone.. and assignment aku buat pagi tu kat PTAR...alhamdulilah.. terima kasih tuhan.. oh ye.. aku tak drive ke kelas.. Suki drive.. sebab aku kata kat dia.. malam tu. aku memang takboleh drive dah.. bimbang terlelap while driving.. Thanks Suki!!!

Apa pun.. aku dalam mode standby je ni if kena balik Muar asap.. sebab aku tak harap utk mak drive sorang.. semalam siap download waze dlm phone nya kata nak drive sendiri ke muar.. ini mesti bapak aku racun ni...hahahah mesti dia kata aku kerja.. eleh.. kerja office ni boleh kautim.. benda yg aku tak leh bagi muka is my classes (sebab xpandai rasa bodoh bila ponteng kelas)..tapi tula.. semoga dipermudahkan semua dan aku faham kenapa mak nak drive sendiri.. hurm.. for me..selagi aku ada.. biar aku drive.. sementara fuji sihat walafiat.. tapi sekiranya IT'S happen on saturday.. aku drop kelas.. again aku tak harap org lain drive bawa mak.. 

Okie dokie.. till then.. selamat berpuasa semua!!

No comments:

Post a Comment