24 May 2018

manusia & kuasa

haaa... tajuk deep tak?

hahah.. now dah 9.13am..  anyhow i need to do my works tapi sebab aku kepochi aku dengar la juga perbualan budak2 depan aku ni... sesunguhnya aku memang bersimpati dengan nasib budak2 depan ni.. they are actually my staffs juga.. tapi sebab macam ada separation of power kat sini.. staffs aku semua yg baru baru.. hahahah ..kira agak dah pandai akan pergi ke dia.. which tak kisah.. once dah pergi department lain.. takleh ye sembang dengan aku.. omg weyh.. hahahah kira aku tak boleh amek tau langsung la hal mereka...

kuasa. aku.. jenis yang tak suka diberi kuasa... sebab aku tau apa yg aku buat bila aku ada kuasa... office aku kecik.. pusing2 situ je.. untuk korang yang kenal aku.. baran aku memang aku tak boleh kawal... tapi sebab office ni dan for the sake of the staffs.. aku banyak diam.. kadang aku melawan.. tapi bila aku melawan if ye.. and its bulleyes.. haaaa dia punya meroyan tu.. haaa macam ni la.. masuk2 je hempas files.. aku sengeh2 je.. tapi headphone aku dah setting full volume and my staffs aku mesej dah anything interkom..

masa aku belajar usulfiqh semester satu haritu, yg aku rasa ada benar nya.. if kau nak selidik perkara.. kau selidik dari awal.. sampai akar umbi.. family nya macam mana,. environment macam mana kerana ia somehow membentuk personality sekarang.. apa yg boleh aku kata,, dia macam tak pernah ada power.. working here.. we are (lawyers) decision maker.. unless benda besar yg perlu perhatian big boss..kau ada absolute power weyh.. hahahah.. tapi aku jarang guna power aku.. cuz,..power ni pakej nya ialah liability yg kau kena tangung sejajar dengan power kau dapat..and aku sejenis manusia yang tak suka tangung liability.. liability asas aku pun tak tertangung.. dari aku sekolah.. aku dok diam2 je.. tapi aku sentiasa menarik perhatian cikgu-cikgu.. even masa aku masuk university..aku tak nak amek port weyh.. sebab aku rasa rendah diri.. english aku teruk weyh.. and semua anak lords dalam law fac tu.. and yet.. hahahah they still pilih aku utk represent dorang (ceti haram/ketua kelas/ketua aras asrama idokleh sampai MPP sbb aku malas nak involved)...nampak tak weyh? can i say power attracted to me? hahahahahahahahahahahah okay over dan poyo bunyi nya... kasi can la weyh

ya tuhanku.. berilah aku ketabahan utk bertahan di office hari ni.. kerana kuasa yg aku ada. aku memang boleh backing staffs.. which i did semalam but.. however ye sbb dia rasa kuasa aku besar.. dia protes dengan well.. buat macam2 kat staffs dia semalam.. staff dia mesej aku personally ye.. minta aku diam je dengan apa yg lawyer bertuah tu buat kat dia untuk hari ni.. hahahahahaha.... kau rasa aku boleh diam ke? panas baran macam aku ni? orang dianaya depan kau.. dia nak aku buat bodoh je.. yes.. aku boleh.. sebab tu aku bebel sini and volume maximum.. cuma.. untuk aku..i need major distraction untuk tak nampak muka dia... kalau tak.. memang aku tepok dahi dia.. hahahahah okay tepok dahi dah macam ada body contact.. okay la.. hahahaha aku tepok meja depan dia.. which aku sedang mengawal la ni.. sebelum aku betul2 buat.. hahahahaah buang masa seyh benda ni.. tapi.. if your in my place,,, kau akan sesak nafas... well.. haa kau dah 9.58am.. in between aku bebel.. dah 2 files aku buat.. hahahahah yeay..

ps: group work tak siap.. assignment pun belum.. test belum baca,.. and yet banyak files aku tengah active skrang.. and.. and..and esok EL hahahahaah bye

No comments:

Post a Comment