15 September 2012

Exhausted

This word is enough to describe what I felt for the past five days. Why? Cuz I’m travelling from Kuala Lumpur to Shah Alam everyday! Gigih sangat ni u olls!!! For me, this is nonsense!!! I’m not driving ok, since I don’t have my own car. Cemerlang sgt rules my parent ni kan… thus I’m travelling by using public transport. Can’t believe it?? Hahahah.. believe it u olls!!! I use public transport!!! From LRT, Komuter, Putra, Monorail, and bus, semua I dah naik.. Around 6.30 am I already at LRT station. Ni.. dulu2 ni.. waktu baru bercinta nak bangun pagi.. so basically I’m not lost now when it comes to public transportation.. ha ah.. it is a good thing when I see it from other perspective. But if I have to be in this situation for another 5 months.. errr.. definitely I cry everyday!!! Penat ye.. I ols bkn mcm korang gi sek berlengang,bawa beg sandang je, ada tu.. just bw handbag je then kepit file.. eh eh untong nyer u ols..!! I bawa bag pack ok..  Comel je bila berlari2 kejar train..all my books bkn nyer nipis2.. it’s a thick books!  Ye bkn xbole xbawa buku balik, abeh tu how I’m going to do my tutorial without my books then? Mesti u tny kan, xkan xde masa free.. ohoooo.. jarang sgt la ye ada adik2!! Jadual waktu I mmg packed.. Dari pagi keluar rumah sebelum matahari naik, balik malam selepas matahari tenggelam.. tak sempat nampak matahari pun..heheheh

Don’t get me wrong here, I’m totally ok with my study environment, I’m used to it, with all those bertimbun2 punya kerja.. datang pagi balik malam.. if lucky enough, datang pagi balik pagi.. hahahah.. that penat is ok.. penat study, penat memaksa otak berfikir.. ini.. penat nonsense!! Penat travelling!! Why these scenarios happen? The story goes like this, I don’t get my college aka hostel for this semester. Then, I can’t rent a room since my parent still wants me to stay in the college. But the problem is, rayuan kolej sgt lama ye nak tunggu..they said, another 2 weeks baru boleh tau keputusan rayuan.. omg!! Xper I boleh bertahan for that period..  I pray hard there is one spot for me.. otherwise.. definitely I will have a big fight with my parent.. mmg tak la nak berulang macam ni sampai habis semester!!!! By hook or by crook kena la duduk rumah sewa gak.. mmg costly dok luar..harapnya tak la kn dok luar.. contoh la ek, if I stay in kolej, I just pay RM450.00 sekali dgn barang letrik per semester. Rumah sewa, I cari pusat komersial seksyen 7 (alaa kat jakel shah alam tu) since busuk2 pun I still can walk to my class, permonth RM187.00 kalu 5 bulan.. RM935.00 hah xke sekali ganda bayaran nya?? And berulang is not my option that is for sure.

This thing is a big issue for me, since i don't want to think it again and again i just put it here.. hmm.. for those who know me, especially my mom, if she say A.. then   it must be A.. can't be C or Z.. so.. tahu la apa yg ku alami skrg ni..huhuhuhu 

I pity my parent, furthermore, my study this time (LLB.Hons) without sponsorship.. solely from my dad.. my own money? Ha ah.. abeh dah sbb guna utk survive semester lepas… mmg la tak byk from my pocket, tambah sikit2 je.. sampai kering juga la account dlm bank tersebut..huah.. for the early 3 months( from last semester ) monthly RM1,000.00 was spend for me.. for my study only.. mahal xmahal la u ols.. mmg pengsan la course ni sebenarnya..  my dad makan gaji je pun.. tu la yg buat penat ni.. dok pk camne la nk survive ni..dah la last semsester ni.. I harap sgt dapat hostel.. please pray for me.. thank you..

Have a great weekend to uolls..

Selamat menyambut Hari Malaysia!!!!

Pesanan pihak penaja, eceh, hehehe : Hargai dan kekalkan keamanan yang kita kecapi sekarang ini untuk masa depan generasi akan datang. ~